Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    prezes73 zmieniany nastawnik :?:
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

    Komentarz

    • prezes73
      Rider
      • 2015
      • 522
      • Hyundai

      Zamieszczone przez blade232
      Pytanie na ile to 0w powoduje to terkotanie z rana rozrządu
      Właśnie bardziej to miałem na 5W30
      Zamieszczone przez blade232
      Jeszcze się zastanawiam czy xw40 nie pomaga w "rozciąganiu łańcucha"
      Skąd takie pomysły :?:

      [ Dodano: Sob 31 Paź, 15 21:51 ]
      Zamieszczone przez LUKI
      prezes73 zmieniany nastawnik :?:
      Cały rozrząd, wraz z nastawnikiem

      Komentarz

      • LUKI
        RS
        • 2005
        • 5776

        blade232 proszę Cię nie twórz historii że łańcuch ma fuckup przez olej...
        Twoja CAXA jest z 2011 więc masz wydupcony napinacz /przecież w 2014 wyszła najnowsza wersja napinacza/

        w Twoim napinaczu po prostu czasami blokuje się jeden ząbek /błędna konstrukcja/ i naprawdę gówno zrobi zmiana oleju

        jak miałeś w dłoni chociaż raz napinacz powinieneś wiedzieć o co mi chodzi

        no ale jak nie miałeś /a Twoja wiedza o napinaczu ogranicza się tylko do www/ to proszę nie twórz historii olejowych w CAXA

        proszę
        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

        Komentarz

        • blade232
          Ambiente
          • 2009
          • 166
          • Octavia III combi (5E5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          Zamieszczone przez prezes73
          Zamieszczone przez blade232
          Pytanie na ile to 0w powoduje to terkotanie z rana rozrządu
          Właśnie bardziej to miałem na 5W30
          Zamieszczone przez blade232
          Jeszcze się zastanawiam czy xw40 nie pomaga w "rozciąganiu łańcucha"
          Skąd takie pomysły :?:

          [ Dodano: Sob 31 Paź, 15 21:51 ]
          Zamieszczone przez LUKI
          prezes73 zmieniany nastawnik :?:
          Cały rozrząd, wraz z nastawnikiem
          Skoro problem występuje nadal w rozciąganiu łańcucha to czy lepkość xw40 i opory dla silnika nie pomagają w tym. Jestem zdania żeby próbować minimalizować wady rozrządu skoro po wymianie na najnowszy nadal problem się pojawia a to świadectwo na to że chyba w tym silniku chyba jako priorytet to dobranie oleju maksymalnie dobrego do rozrządu

          [ Dodano: Sob 31 Paź, 15 22:13 ]
          Zamieszczone przez LUKI
          blade232 proszę Cię nie twórz historii że łańcuch ma fuckup przez olej...
          Twoja CAXA jest z 2011 więc masz wydupcony napinacz /przecież w 2014 wyszła najnowsza wersja napinacza/

          w Twoim napinaczu po prostu czasami blokuje się jeden ząbek /błędna konstrukcja/ i naprawdę gówno zrobi zmiana oleju

          jak miałeś w dłoni chociaż raz napinacz powinieneś wiedzieć o co mi chodzi

          no ale jak nie miałeś /a Twoja wiedza o napinaczu ogranicza się tylko do www/ to proszę nie twórz historii olejowych w CAXA

          proszę
          Dzięki że to piszesz bo właśnie takich informacji szukam - konkretów a rzeczywiście jestem świeży co do caxy i szukam właśnie konkretów i na forach różne rzeczy piszą i tak sobie układam informacje w całość :idea:

          [ Dodano: Sob 31 Paź, 15 22:18 ]
          LUKI a powiedz czy jest sens zapobiegawczo wymienić sam napinacz na ten najnowszy :?:
          blade232

          Komentarz

          • LUKI
            RS
            • 2005
            • 5776

            blade232 łańcuch miał fuckup do 05-08.2010 /wyciągał się - u mnie akurat o długość dwóch ogniw - nie przez fuckup olejowy TYLKO przez gówniany materiał z którego został wykonany/

            łańcuch został poprawiony TYLKO raz natomiast napinacz jest już poprawiony trzeci

            nie czytaj, nie słuchaj bzdur 'znawców z internetu' bo później ludzie tacy jak Ty tworzą abstrakcyjne opowieści


            btw
            co do wymiany - UP 2 U
            ja wymieniłbym dla świętego spokoju
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz

            • boonsaw
              Rider
              • 2015
              • 260
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              Jeżeli chodzi o olej to dobierał bo go gość który w tym siedzi i zaproponował taki FUCHS TITAN SUPERSYN LL 0W40 ale zastrzegł żeby olać tryb LL i interwały robić co 15 tyś. ja mam zamiar wymieniać olej 2 razy w roku wiosna jesień. Do kompletu jest filtr MANNowski. Jeżeli chodzi o normę do dostałem cały esej w którym wykazał mi ze ten olej spełnia normy bardziej restrykcyjne niż ta VW. Aczkolwiek przy następnej wymianie będę miał pewnie dylemat.
              LUKI,boonsaw w Tychach w ASO VW pracuje mój bardzo dobry kolega - będziesz chciał podziałać z wymianą to ustawię Was, etc
              Świetnie, bo cały czas szukam jakiegoś pewnego speca.
              Zamieszczone przez LUKI
              jak coś ja będę w Katowicach/ Tychach 12-14 listopada - możemy się złapać i zobaczę co tam u Ciebie piszczy w CAXA

              a pojęcie o CAXA mam ogromne
              Było by super bo ja ciągle w tym temacie pływam.

              Komentarz

              • prezes73
                Rider
                • 2015
                • 522
                • Hyundai

                Zamieszczone przez LUKI
                przecież w 2014 wyszła najnowsza wersja napinacza
                LUKI znasz numer tego napinacza?, sprawdzę u siebie (jak znajdę) jaki mam zamontowany.

                Komentarz

                • LUKI
                  RS
                  • 2005
                  • 5776

                  prezes73

                  03C 109 507 BA

                  cztery strony wcześniej napisałem o tym i wkleiłem foty
                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                  Komentarz

                  • prezes73
                    Rider
                    • 2015
                    • 522
                    • Hyundai

                    LUKI,

                    Komentarz

                    • blade232
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 166
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      LUKI rozumiem że skoro mój rocznik 2011 to łańcuch i wariator poprawiony tylko napinacz poprawiony ale nie najnowszy czyli nie mam co wariować tylko lać najlepszą oliwę 0w30 lub 0w40 a jak zacznie turkotać to tylko napinacz do wymiany ?
                      blade232

                      Komentarz

                      • LUKI
                        RS
                        • 2005
                        • 5776

                        dokładnie tak - łańcuch ok, wariator ok, napinacz 2stage

                        ja stosuję 5w30

                        Ty masz tylko fuckup napinacza /bo jest najnowsza trzecia werjsa o której napisałem wyżej/

                        nie wariuj
                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                        Komentarz

                        • blade232
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 166
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          LUKI co do lepkości to miałeś porównanie 5w30 do 0w30/40 i pracy rozrządu i wybrałeś właśnie 5w30 :?:
                          A z ciekawości jaką konkretnie oliwę lejesz :?:
                          blade232

                          Komentarz

                          • Sony
                            Rider
                            • 2015
                            • 341
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            blade232,
                            LUKI ma przez cały czas rację. Sam też podpowiadałem Ci w tej kwestii. O ile mnie pamięć nie myli sam pisałeś, że auto jeździ od początku na M1 ESP 5W30 i nie masz żadnych niepokojących odgłosów w pracy silnika. Nie kombinuj zatem i zalewaj silnik takim samym olejem. Ja tak bym na Twoim miejscu zrobił. Jak jest OK, to po co zmieniać i dłubać w rozrządzie?

                            boonsaw,
                            wstrzymałbym się na Twoim miejscu z wymianą rozrządu. Jeżeli częstotliwość zaterkotań zdecydowanie wzrośnie to wymień olej. Poczytaj moje wcześniejsze posty w tym lub w olejowym temacie. Miałem podobnie do momentu oczyszczenia się układu smarowania. Może u Ciebie jest podobnie, układ smarowania potrzebuje oczyszczenia się po kiepskiej jakości oleju. Na M1 ESP 5W30 początkowo jeszcze terkotało, ale od ponad 6 tys. km jest cisza i bezcenny spokój. Oczywiście bogatym nie zagląda się do portfela :szeroki_usmiech .

                            Komentarz

                            • prezes73
                              Rider
                              • 2015
                              • 522
                              • Hyundai

                              ja stosuję 5w30
                              LUKI Możesz napisać jak to olej, oraz w jakim silniku?

                              Komentarz

                              • LUKI
                                RS
                                • 2005
                                • 5776

                                O2FL 1.4TSI CAXA MY2010
                                G6 1.4TSI CAXA MY2010

                                Pento Super Performance 5W30
                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                Komentarz

                                • blade232
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 166
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  Zamieszczone przez LUKI
                                  O2FL 1.4TSI CAXA MY2010
                                  G6 1.4TSI CAXA MY2010

                                  Pento Super Performance 5W30
                                  Widze że lejesz olej z normą 502 jednak. Na wątku olejowym doradzają mi jednak 0w40 ze względu na moje niskie przebiegi dzienne 2x5km. I teraz to mam zagwozdkę bo już chciałem zostać przy tym m1 5w30.
                                  Czy mocno czuć wyższą lepkość 0w40 względem 5w30 w pracy silnika i rozrządu?
                                  blade232

                                  Komentarz

                                  • LUKI
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5776

                                    Pento Super Performance 5W30

                                    504/507
                                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                    Komentarz

                                    • blade232
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 166
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      Zamieszczone przez LUKI
                                      Pento Super Performance 5W30

                                      504/507
                                      Sorki pomyliłem z Pento High Performance 5W30, rozumiem że nie przejmujesz się normą 504 a co ile wymieniasz ?
                                      blade232

                                      Komentarz

                                      • LUKI
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5776

                                        co 15k km
                                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                        Komentarz

                                        • prezes73
                                          Rider
                                          • 2015
                                          • 522
                                          • Hyundai

                                          LUKI, Powiem szczerze, że pierwszy raz widzę ten olej, jak kultura pracy silnika na tym oleju? Testowałeś inne i dlaczego ten?

                                          Komentarz

                                          • blade232
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 166
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            Wczoraj dla testów pierwszy raz po 4 pełnych dniach postoju odpaliłem caxe i tak przez pół sekundy takie "truknięcie" było a potem cisza, nie wiem czy to normalne po takim długim postoju czy jednak początek :shock: Może jak bym łba nie wystawił przez okno to może bym tego nie usłyszał :lol: Teraz mam pytanie co robić:
                                            a) wymienić olej poza aso i dalej jeździć i olać to i czekać aż zacznie mocniej turkotać i na co dzień a może się nie doczekam
                                            b) wymienić olej w aso i dalej jeździć i olać to j.w.
                                            c) wymienić olej i napinacz na najnowszy w aso (mam ponoć przedostatni - 2011 rocznik)

                                            Pytam się też bo nie wiem czy jest sens dla pieczątek jeździć do aso na wymiany olejów(jaki jest koszt z własnym olejem) czy olać to - jak to wpłynie na ich ceny rabaty dobre wole itp w przypadku np wymiany kiedyś całego rozrządu.
                                            Dodam że skoda miała przegląd gwarancyjny w aso a później jedną wymianę oleju poza aso.
                                            blade232

                                            Komentarz

                                            • idas
                                              Elegance
                                              • 2006
                                              • 828

                                              Witam Forumowiczów po dłuższej przerwie

                                              Niestety i u mnie pojawil sie problem. Moj Golf 1.4TSI CAXA ma nalatane od urodzenia ~140kkm, wyprodukowany w Q4'10, odebrany w styczniu 2011 z salonu. Olej ciagle Millers XF LL 5W30, wymiana z filtrami zawsze co 15kkm.
                                              Niestety pojawilo sie terkotanie i nie chce ustapic. Dodatkowo jest takze problem z terkotaniem sprzegla (po jego wcisnieciu terkotanie ustepuje).
                                              Oddalem auto do serwisu na ogledziny. Dostalem wczoraj informacje ze do wymiany bedzie to co ponizej.



                                              Spora cena. I jedynie 10% rabatu za serwisowanie ciagle w jednym miejscu...
                                              Sprawy ktore mnie męczą:
                                              1. Mam wykupione dodatkowe ubezpieczenie auta (kupilem to podczas kupna samochodu u dilera). Jest jeszcze wazne. Niemniej jednak serwis zaslania sie ze ubezpieczyciel pokrywa tylko uszkodzenia... :shock: Tzn. u mnie nic sie nie uszkodzilo. Ot, po prostu oddalem auto do serwisu bo dzwieki mi sie nie podobaly. Serwis prosi o akceptacje tego kosztorysu, gdyby ubezpieczyciel sie wypial i nie chcial pokryc kosztow.
                                              Ktos mial podobna sytuacje?
                                              Mi to wyglada na jakas scieme, bo z warunkow ubezpieczenia ktore pamietam (opcja full) to bylo praktycznie takie samo pokrycie jak przy gwarancji fabrycznej.

                                              2. Wymienione pozycje w kosztorysie nie zawieraja nastawnika. Czy to poprawne podejscie wedlug was (biorac pod uwage date produkcji mojego auta)?

                                              3. Ktos moze mi powiedziec co to jest zestaw naprawczy 03C198229B?


                                              Bede wdzieczny za opinie, bo mam wrazenie ze chca mnie zrobic w balona z akceptacja kosztow naprawy.
                                              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                              Komentarz

                                              • Sony
                                                Rider
                                                • 2015
                                                • 341
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                idas,

                                                nie mogę rozpakować kosztorysu i nie wiem jaka jest wycena naprawy ?

                                                Przed podpisaniem czegokolwiek zasięgnąłbym porady adwokata, który ewentualnie poprowadziłby sprawę roszczenia o zapłatę. Dobrze mieć ze sobą co najmniej polisę, warunki ubezpieczenia i przygotowany przez ASO kwit (ksero tego do podpisania).
                                                Przypuszczam, że jak cokolwiek podpiszesz to będziesz zobligowany do zapłaty i będziesz później walczył z towarzystwem ubezpieczeniowym. Jednocześnie ASO może uzależniać naprawę od podpisu na tym kwicie - ich interesuje zapłata a nie płatnik i walka z płatnikiem.

                                                Komentarz

                                                • idas
                                                  Elegance
                                                  • 2006
                                                  • 828

                                                  Zamieszczone przez Sony
                                                  idas,

                                                  nie mogę rozpakować kosztorysu i nie wiem jaka jest wycena naprawy ?
                                                  Eee? Zalaczylem obrazek.

                                                  Pytanie ktore mnie takze nurtuje - co w przypadku jak rozkreca i okaze sie ze to nie to co wrzucili w kosztorys przedstawiony na wstepie?
                                                  VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                                  VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                                  Komentarz

                                                  • rodro
                                                    Ambiente
                                                    • 2010
                                                    • 238
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    [ Dodano: Pią 18 Gru, 15 17:24 ]
                                                    Zamieszczone przez blade232
                                                    Wczoraj dla testów pierwszy raz po 4 pełnych dniach postoju odpaliłem caxe i tak przez pół sekundy takie "truknięcie" było a potem cisza, nie wiem czy to normalne po takim długim postoju czy jednak początek :shock: Może jak bym łba nie wystawił przez okno to może bym tego nie usłyszał :lol: Teraz mam pytanie co robić:
                                                    a) wymienić olej poza aso i dalej jeździć i olać to i czekać aż zacznie mocniej turkotać i na co dzień a może się nie doczekam
                                                    b) wymienić olej w aso i dalej jeździć i olać to j.w.
                                                    U mnie od pewnego czasu każdy zimny start był związany z podwyższonymi, przez kilka sekund, obrotami. Po wymianie oleju na mobil1 esp formula 5w30, uruchomienie silnika po dwudniowym postoju wygląda tak
                                                    filmik

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...